חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

החלטה תקדימית: הורוביץ הנחה לאפשר לנשים עגונות ומסורבות גט לקבל תרומת זרע

17 במאי 2022

מתוך הכתבה:

"כיום נשים זקוקות לאישור בעליהן להפריה חוץ-גופית, אולם מסורבות גט ועגונות לא יכולות לבקש את רשותם. אף שהתהליך אפשרי מבחינה הלכתית כך שהצאצאים לא יוכרזו כממזרים, הרבנות מתנגדת לו מטעמי "מראית עין". שר הבריאות: שיקולים לא-רפואיים לא רלוונטיים להנחיות המשרד…

ארגון "מבוי סתום" פנו לשר הבריאות הקודם יולי אדלשטיין בבקשה לקדם את השינוי לטובת הנשים, והמהלך ההיסטורי החל עוד בימיו. אדלשטיין ביקש את הסכמתם של הרבנים הראשיים כדי למנוע חשש ממזרות אצל הוולדים, מפני שנשים מסורבות גט או עגונות נחשבות אשת-איש מבחינת ההלכה היהודית, ובמקרה שהן ילדו ילדים שלא מבני זוגן – הם יחשבו ממזרים. בכל זאת, המהלך אפשרי מפני שמבחינה הלכתית כאשר הפעולה נעשית בהפריה חוץ-גופית ואין חדירה של איבר המין הגברי לזה הנשי – הילדים לא נחשבים ממזרים. ואולם, למרות האפשרות הרפואית לתקן את העוול שנגרם לנשים על ידי בעליהן, הרבנים סירבו להכיר מכך מפני 'מראית עין'."

 

shutterstock 326382599 scaled
shutterstock 326382599 scaled
שתפו:
בפייסבוק
במייל
on Facebook
by email
:Share

אנו עומדים לצד עם ישראל בתקופה קשה זו, ומתפללים לשלום החיילים והמילואימניקים ולשובם המהיר של כל החטופים. בתקופה קשה זו אנחנו עושים ככל שביכולתנו כדי שלא יהיו שום עגונות כתוצאה מהמלחמה.

לחתימה על שטר הרשאה למתן גט.

1

עיגול קטן - השפעה גדולה

בכל רכישה בכרטיס האשראי שלך יעוגל סכום הקנייה לשקל הקרוב ואותן אגורות ייתרמו למבוי סתום.
לדוגמא: קניתם בסכום של 53.70 ש"ח? תרמתם 30 אגורות.
תרומה חודשית ממוצעת היא 4 שקלים לחודש.

תרצו לעגל לטובת מבוי סתום?

דילוג לתוכן